quinta-feira, 10 de agosto de 2017

Sales Must Haves






Eu nunca tenho grandes expectativas em relação á época de saldos. Gosto sempre de ir espreitar mas confesso que não vou com a adrenalina ao rubro (e o coração aos saltos…), como quando vou ver as novas coleções.

A minha falta de entusiasmo tem muito a ver com a desarrumação geral das lojas o que, para uma pessoa que, como eu, organiza o closet por cores é um martírio. E sejamos honestas: o que é que se encontra em saldos? Nada, quase nada. Os tamanhos escasseiam e as peças que valem a pena comprar estão quase todas sem um grande desconto por isso mais vale comprar logo, no início da estação, para arrumar com o assunto e não correr riscos.

Por outro lado, há sempre a tentação de comprar mais um top que sabemos que nunca vamos usar mas que surge da dúvida habitual: “ se calhar, quem sabe? Até pode acontecer”…Não, não vai acontecer, esqueçam!

Portanto, em geral, o que eu costumo fazer é tentar comprar online alguma peça que, no momento em que ando a pesquisar, me chama a atenção pelos detalhes especiais, ou que possa servir para fazer a transição das estações e que, de preferência, seja vestível todo o ano.  

Neste look estão duas - das quatro - peças que este verão comprei em saldos: o top e os jeans.

O top é da Stradivarius e foi a cor, o detalhe nas costas e a fluidez do tecido que me fez gostara logo dele. E estávamos mesmo destinados a ficar juntos: a minha cunhada, que é a pessoa que eu conheço que mais entende de styling e de moda, comprou-o para ela mas o tamanho era demasiado grande para o efeito que ela pretendia…sorte a minha porque ele está esgotadíssimo há semanas!

Os jeans chamaram-me a atenção pelo detalhe do bordado e pela cor da lavagem da ganga. Eu tenho uma verdadeira obsessão por jeans (não temos todos?!) mas não são todas as lavagens que me seduzem. Estes entraram de imediato no meu coração mal os vi online mas, para os comprar, arranjei coragem para ir a uma loja física da Zara, no Algarve, quando estive lá nestas últimas férias. Enfrentei uma fila imensa de gente para os experimentar, depois outra para os pagar mas valeu a pena pelo preço (17,99€) e pelo detalhe precioso.

Ficam as fotos do meu look favorito do momento e tenho MESMO de dar todo o mérito ao meu fotógrafo que, apesar de só ter 10 anos, é super talentoso e faz-me sempre sentir a melhor blogger do mundo J
Chiara, watch your back!!!!

Xi-💕!

Isabel

 

#English


 


I never have high expectations about sales. I always like to go peeking but I confess that I don’t go with the adrenaline to the red (and the heart in the heels ...), like when I go to discover the new collections.
My lack of enthusiasm has a lot to do with the general disarray of the stores, which for a person like me who organizes the closet by color is just too overwhelming.

And let's be honest: what can you find on sales? Nothing, almost nothing. The sizes are scarce and the pieces that are worth buying are almost all without a big discount. So, it’s better to buy early in the season and don´t lose the chance to get what you really want.

On the other hand, there is always the temptation to buy another top that we know we will never wear it but there will happen a “maybe, who knows?!, it can even happen” moment ...

So, in general, what I usually do is try to buy online some piece that, at that moment, catches my attention because of some special detail, or because it will be perfect to make the transition of the seasons and that, preferably, be
wearable all year round.


In this look are two - of the four - pieces that I bought in summer sales: the top and the jeans.
The top is from Stradivarius and has the most adorable pink color, the detail on the back and the fluidity of the fabric and I believe we were meant to be together : my sister-in-law, who is the person I know who understands most of styling and fashion, bought it for her but it was too big for the purpose she intended ... lucky me because it's out of stock for weeks!!!



These jeans won my heart because of the beautiful embroidery detail and the light wash color. I have a real obsession with jeans (don’t we all?!) but it's not all the washes that seduce me. These jeans looked like the perfect ones immediately as soon as I saw them online, but to buy them I found the courage to go to a Zara store, when I was in Algarve during my last vacations. I faced a huge line of people to try them on, then another one to pay them but it was all worth it because of the price (17, 99€) and the precious detail (priceless…).


These are the photos of my favorite look at the moment and I HAVE to give my photographer all the credits because, despite being only 10 years old, he’s super talented and always makes me feel like the best blogger in the world.
Chiara, watch your back!!!!

Love,
Isabel









1 comentário:

  1. You said it right, I never find nothing in the sales but who I do it's like hitting the jackpot :) I love the top, such a lovely colour. I love wearing tops in the summer but jeans are too hot for me, I pear mostly with linen shorts. You can pull of so many different looks. I'm sure you had an enjoyable summer xoxo

    ResponderEliminar