sexta-feira, 23 de junho de 2017

Quiting everything to be a mermaid...




Para mim, férias a sério, são férias de praia no Algarve.

Eu sei que existem pessoas que dão um rim por se meterem num avião e irem para o outro lado do mundo fazer praia num local fabuloso. Eu odeio andar de avião e tenho pesadelos só de imaginar que vou estar 8, 9 ou 10 horas dentro daquele bicho enorme com asas.

Se tiver mesmo de ir, vou (mas em pânico total e absoluto); mas, se puder evitar, nem penso duas vezes. Por isso mesmo, eu gosto muito do Algarve porque vamos em modo road trip e porque eu adoro voltar aos sitios onde já fui feliz. A “minha” praia no Algarve tem boas memórias, tem amigos e tem um hotel fabuloso.
Eu não preciso de muito mais para ter umas boas férias, apesar de saber que há muito para ver no mundo.

Assim, o blog vai também entrar em modo de férias porque, nas duas próximas semanas, :
Quero vestir bikini e andar descalça todo o dia.

Quero nadar no mar e sentir o sol na pele.

Quero estar bronzeada e sentir que estou gira sem maquilhagem.

Quero ser a primeira a chegar á praia e a ultima a sair.

Quero sentir o vento quente na cara e o cabelo em desalinho (mas, em bom…)

Quero sentir o cheirinho do protector solar e o sal do mar na pele.

Quero ir á Cacela Velha comer ostras e ver o por do sol.

Quero vestir vestidos e tops de alcinhas sem casaco.

Quero ter tempo de qualidade para os meus amores.

Queria muito ter sossego, na praia, e ler um bom livro mas sei que isso é impossível por mais de 5/10 minutos seguidos 

No entanto, quando voltar, prometo que faço um post sobre tudo isto e muito mais. Até lá, sigam-me no Instagram para verem o que levo na mala.

Xi-❤️!

Isabel.

PS: Isto de desistir de tudo para ser uma sereia não é para ser entendido de forma literal: eu nunca vou querer ser uma sereia porque não iria poder calçar sapatos.






#English




For me, the real vacation is the beach time in the Algarve.

I know there are people who give a kidney for getting into a plane and travel to the other side of the world to go to a fabulous beach.

I hate flying, and I have nightmares just to imagine that I'm going to be 8, 9 or 10 hours inside that huge bug with wings. If I really have to go, I’ll go (but in total and absolute panic); but if I can avoid it, I do not even think twice.

That’s why I really like the Algarve because we go on road trip mode and because I love going back to the places where I was already happy. ”Our" beach in the Algarve has good memories, has good friends and has a fabulous hotel. I do not need much more to have a good vacation, although I know there is a lot to see in the world.

So, the blog will also go into vacation mode because, in the next two weeks:

I want to wear bikinis and be barefoot all day.


I want to swim in the sea and feel the sun on my skin.

I want to be tanned and feel like I'm so pretty without makeup.

I want to be the first to reach the beach and the last to leave.

I want to feel the hot wind in my face and my hair messy.

I want to smell the sunscreen and the sea salt on my skin.

I want to go to Cacela Velha to eat oysters and watch the sunset.

I want to wear dresses and light tops without a cardigan.

I want to have time for my little loves and for my big love.

I would really like to have some peace on the beach and read a book but I know this is impossible for more than 5 minutes in a row.

When I get back, I promise I'll post about this and more. Until then, follow me on the Instagram to see what I’ve packed for my beach escape.

Love,

Isabel.

PS: This thing of quitting everything to be a mermaid is not to take it literally: I wouldn’t ever want to be one because I wouldn’t be able to wear shoes.





2 comentários:

  1. Linda! And i hope that you had a relaxing break. I love those activities :) I feel for you about the fear of flying. I have some friends who have it too, it's not nice. We'll be exploring Italy soon - Toscana Florence etc. Can't wait. All the best linda. Enjoy your summer. Bisous xoxo

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. OMG, can't wait to "see" Italy trough your eyes! hope you share some of your summer moments in your blog!
      sending you a big hug!!
      Xoxo,
      Isabel

      Eliminar