sexta-feira, 23 de dezembro de 2016

My kind of Christmas




Eu sei que estavam á espera de um cenário de neve e eu, qual mãe Natal, com um belo vestido vermelho a apelar ao sentimento natalício.

 Era bonito, mas essa não é a minha praia.

Tenho visto alguns posts desse género em alguns blogs e gosto do efeito, é giro, mas não me identifico com esse tipo de postal de boas festas.


Eu confesso que até tinha planeado uma coisa mais sofisticada e chic (mas não envolvia neve nem árvores de natal gigantescas como pano de fundo…) mas houve um imprevisto: o vestido está “empancado” na alfândega á espera de “despacho” e penso que já não chegará sequer a tempo da passagem do ano quanto mais do Natal … somos um país tão burocrático que até tenho medo do que me espera para o desalfandegar (já passei por isso, e sei que isto vai ser longo e doloroso…).


Com este contratempo deu mais uma vez para eu perceber que, na vida em geral, nem tudo está sobre o meu controle (mas eu gostava…).

Eu, que sou uma controladora de tempo e tarefas (ao minuto…), ainda fico desnorteada quando alguma coisa deste género acontece. Confesso que já estou bem melhor e começo a aceitar o que o Universo me dá: se não está ao meu alcance mudar, então devo aceitar.

Claro que teoricamente isto é lindo mas, na prática, ainda me dá uma certa urticária ter de aceitar que há coisas que não consigo prever ou antecipar.

Por isso, amigas, não há vestido de Natal e eu vou sobreviver sem ele (mas quero-o á mesma e vou fazer um post com ele, … lá para Fevereiro…).


Assim, resta-me dar-vos aquilo que tenho:

 

1 – O meu lugar favorito








 









2 – O meu coração







3- Um beijo de Bom Natal, with all the good vibes!!!













Afinal, não é isto mesmo o Natal ?! Dar o melhor de nós ?!🎄


Xi-❤!


Isabel






#English








I know you were waiting for a snow scene with me, as like Mother Christmas, in a beautiful red dress to appeal to the Christmas feeling.
It would be beautiful, but sorry! that’s not my cup of tea.
I have seen some posts on other blogs and I like the effect, it's cool, but I do not identify with this kind of happy holidays postcard.

I confess I had even planned something more sophisticated and chic (but it did not involve snow or giant Christmas trees as background ...) but there was an unforeseen: the dress is "pasted" at the customs waiting for "dispatch" and I think it will  not arrive even in time of the new year’s eve ... we are such a bureaucratic country that I am even afraid of what awaits me to clear it (I have already been there, and I know that this will be long and painful ...).

With this setback I realize one more time that in life, in general, not everything is under my control (but I liked ...).
I, who am a freak controller of time and tasks (to the minute ...), I still get bewildered when something like this happens. I confess that I am much better now because I’m starting to accept what the Universe gives me: if it is not within my power to change, then I must accept.
Of course theoretically this is beautiful but in practice it still gives me a certain hives to have to accept that there are things that I cannot predict or anticipate.
So, my dearest friends, there is no Christmas dress and I will survive without it (but I still want it badly because I want to make a post with it ... but luckily it will happen in February ...).

So it remains for me to give you what I have:



1- My happy place








2- My heart ( handle with care...)






3- A big kiss with all the good vibes wishing you a Merry Christmas !









After all, isn't that what Christmas is all about ?! Give the best of us?!

Love you all,

Isabel






Sem comentários:

Enviar um comentário