quarta-feira, 23 de novembro de 2016

Who's that girl?!




Apetecia-me colocar como título neste post qualquer coisa como "shit happens" mas depois pensei que podia levar um puxão de orelhas da minha mãe e, para problema, já me basta o cabelo.
Portanto, fica o que está porque esta foi a pergunta que fiz, durante as duas ultimas semanas, sempre que me olhava ao espelho: "quem é aquela pessoa que ali está?"
Não foi uma epifania, nem resultou de uma vontade louca de mudar.
Foi mesmo um erro que levou a um drama daqueles de chorar baba e ranho.
Muito resumidamente, fiquei loira demais, com o cabelo manchado em dois tons de loiro ( não sei se conseguem imaginar o cenário...) e o cabelo em geral ficou destruído ( partido, seco e muito feio).
Não vou entrar em grandes pormenores, nem culpabilizar ninguém, porque prefiro pensar que houve um erro de comunicação entre mim e o cabeleireiro ( ok, agora estou a ser boazinha...).
Mas isto, minhas amigas, foram duas semanas de horror, em que disfarcei o que pude, em que adiei o que tinha de ser feito, em que ponderei ficar assim como estava e fazer de conta que não sabia ( sim, cheguei a esse ponto), enfim!... foi exaustivo e desconcertante porque olhava-me ao espelho e não me reconhecia.
Não há pior sentimento,acreditem.
Quando eu já estava naquela fase da loucura, em que já estava capaz de comprar uma qualquer tinta no supermercado e fazer mais uma asneira ( mas que, na altura, parecia uma solução viável), chegou a voz da razão: a minha melhor amiga tomou as rédeas da situação ( aqui, o Mais-Que-Tudo já tinha atirado a toalha ao chão e desistido, coitado...).
De uma forma que só uma melhor amiga sabe fazer, foi-me dito que este assunto era para ser resolvido JÁ, sem demoras. Assim, tipo, no dia seguinte.
Dito por ela pareceu tão fácil de resolver que até me senti pateta por ter adiado tanto.
Quem tem uma amiga destas não precisa de mais nada. Quer dizer, só mesmo de ter a coragem de fazer o que tem de ser feito, de deixar de fingir que não reparas na borrada que tens na cabeça e pôr o medo atrás das costas.
E, caramba! receber uma SMS, com aquele apoio no momento certo ( como é que ela soube?!), em que a dúvida te volta a assaltar e já estás quase a recuar outra vez, vale mais que qualquer outra coisa!

Querida M., adoro-te daqui á lua!! És a maior, sabes?!
Se não fosse por ti ainda estava com a cabeça toda "amarela-manchada-e-horrorosa", a roer as unhas, a chorar baixinho na casa de banho e a hiper ventilar para decidir o que fazer ao meu cabelo.

Eu sei que há quem esteja a pensar, neste momento, que sou hiper fútil, que" com tanta fome no mundo está esta aqui preocupada com o tom de loiro do cabelo".
Não é bem assim, eu sou futil mas também nem tanto. Mas, eu assumo que sou muito emocional em relação a algumas coisas ( algumas fúteis, outras não), e uma delas é o meu cabelo.
Agora olhando para trás, até acho que se calhar exagerei na dose de drama mas, lá está! eu sou assim : amo ou odeio, não tenho meio termo. 
Anyway, o resultado é este. 
Estou a gostar mais do que esperava e sinto-me especialmente aliviada por voltar a reconhecer-me ao espelho.
Este não é o resultado definitivo porque o cabelo está fraco, vou ter de o escurecer mais ( o "erro" teima em querer aparecer...) e talvez até cortar ainda mais um bocado.
Acho que ainda vou acabar por ficar fã de cabelos mais curtos, para variar .
O que acham? Concordam que há males que vêem por bem?!

Xi-❤️!

Isabel



#English



I wanted to put something like "shit happens" as a title in this post but then I thought twice because I'm sure I would be punished by my mother in several ways ( and Christmas is just around the corner, I just don't you want to mess with her :). 
So, the titlle is just the way it is because this was the question I been asking myself for the past two weeks everytime I looked in the mirror. 
This "new hair" was not an epiphany, nor was the result of a crazy desire to change. 
It was a big mistake that led to that kind of drama where you can be crying and drooling for hours. 
Very briefly, I became too blonde and my hair was stained in two shades of blonde ( it wasn't a beautiful scenario). In fact, I can say that my hair was completely destroyed.
I will not go into details because I prefer to think that there was a miscommunication between me and the hairdresser and everything went very wrong ( Now I'm being such a darling...) 
The truth is that these were two weeks of horror, in which I disguised what I could, in which I postponed what had to be done, in which I considered staying as it was and pretending I did not know (yes, I got to that point). 
Anyway! .. it was exhausting and disconcerting because everytime I looked in the mirror I did not recognize me.
There is no worse feeling, believe me.
When I was already in that phase of madness in which I thought I could myself solve the problem by dying my hair with any hair dye from the supermarket ( God!!!, I must be insane!), my best friend took the reins of the situation (at this point, hubby  had already give up, poor thing ...).
In a way that only a best friend knows how to do, I was told that this "big problem" was to be solved NOW, without delay. Like, in the next day.
Said by her it seemed so easy to solve that I even felt goofy for postponing so much.
Anyone who has a friend like this does not need anything else, right? Well, not really : you need too the courage to do what has to be done, to stop pretending that you do not noticed the blot on your head and put the fear behind your back. But dammit! receive a text menssage, with that support in the right moment (how did she know ?!), in which doubt assaults you again and you're about to go back again, worth more than anything!
My dear M., I adore you! If it were'nt for you, I still had a yellow-ugly hair, gnawing nails, I problably was still crying quietly in the bathroom, and hyper-ventilating to decide what to do to my hair.
I know that some people are thinking right now that I'm hyper futile, that "with so much hungry in the world this one is only concerned about her hair's blond tone."
Well, that's not true at all but I assume that I am very emotional about some "things" (some futile, some not), and one of them is my hair. Girls will be girls and i'm sure some of you can feel related with my "futility" too.
Looking back now, I think maybe I overdid it in the amount of drama ( maybe...) but, there's  nothing to do about it! It's just who I am: I love or I hate, I do not have a middle term.
Anyway, the result is this, for now.
I'm enjoying myself more than I expected, and I'm especially relieved to see myself again in the mirror.
This is not the definitive result because the hair is very weak, I will have to darken it more (the error persists on appearing...) and maybe even cut some more.
I think I'm going to end up becoming a fan of shorter hair for a change.

What do you think? It was a blessing in disguise or what?!

Love you all,

Isabel






7 comentários:

  1. Adorei o texto!!!!
    Only you....
    Estás fantástica!😍
    Quanto à nossa M.......concordo contigo!
    Ela é um furacão.....e gira......😜
    😘😘😘😘😘

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. A nossa M. é fantástica e gira que se farta!
      Tens de cortar o teu e assim o trio fica todo de cabelo curto/médio :)
      Beijo e adorei o teu comentário, fico feliz por estares aí :)

      Eliminar
  2. You look gorgeous!!! And your hair are shiny and healthy!!! ��
    www.swaggeratfrow.com

    ResponderEliminar
  3. You look gorgeous!!!And your hair shiny and healthy!!!😍😍love it!!! Don't worry about it!!!
    www.swaggeratfrow.com

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thanks babe! You are absolutely beautiful and kind!
      I'm getting used to my new hair and I'm starting to love it.
      Thank you for your kind words, they really mean a lot sweetheart!

      Love,

      Isabel

      Eliminar
  4. Oh Isabel, I totally feel you! I think most women have been there. I've personally been there. I've come out of the hairdresser crying! I am an emotional bag anyway but little accidents like that really touch me in a way that I can't explain.
    But can I just say, you look gorgeous! And you have a great friend. I'd love to have a friend who tells me if I have coffee cream on my lips rather than pretending its not there.
    Keep on shining linda xoxo

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. My dearest Mary! Everytime i read your comments my heart melt because you are so darling and wow!you can always understand how i feel!
      You are really special!
      well, I can say that my best friend is really a great friend : she is always totally honest with me ( and fun, and cute and lovely...) that's why we are friends for 30 years...and she was, as always, so perfect in helping me that i just can't be more thankful.
      Anyway, I'm loving my new hair more and more and everything will be all right!
      Thank you for your sweet comment linda!

      Lots of love,

      Isabel

      Eliminar