sábado, 5 de novembro de 2016

We will always have Paris





Eu li algures que Paris existe para nos recordar que os nossos sonhos são reais.
Acreditem que nunca uma frase, lida por acaso na Internet, fez tanto sentido para mim.
Os nossos dias em Paris foram tão intensos que parece que estivemos lá mais de uma semana e vim com a certeza de que, numa outra encarnação, fui parisiense.
Infelizmente não sei bem explicar que sentimento é este mas posso tentar.
É um sentimento de pertença a um lugar : descobrir os recantos mais adoráveis na cidade e achar que já os conhecia,  não dar pelo tempo passar quando se está sentado num jardim,  ver o Louvre pela primeira vez e quase me desfazer em lágrimas com a emoção de ali estar ou simplesmente ter tido a sorte de ver o pôr do sol mais fantástico de sempre na Ponte Alexandre III .
Este encantamento com Paris já é de longa data, sempre quis ir conhecer a cidade, mas havia sempre alguma coisa que nos impedia. Ainda assim, apesar de nunca ter lá ido, sempre tive a certeza que esta é a “minha “cidade, entendem?
Por isso, ao fazer 40 anos decidi que esta viagem ia servir também para me por á prova de duas formas: foi a primeira vez que saímos do país sem as crianças (não ficaram sozinhos em casa, descansem …) e para, uma vez mais, tentar ultrapassar este medo inexplicável e incontrolável (eu chamaria mesmo de terror…) de andar de avião.
O terror medo de andar de avião ainda cá está mas nunca mais me vai impedir de ir seja onde for (a minha vontade de ir é mais forte, apesar de correr o risco de me dar uma coisinha má com a ansiedade) ; em relação aos meninos, é bom saber que ficam em boas mãos, que mal sentem a nossa falta (ingratos…) e que nos recebem de braços abertos como se fosse uma ausência de apenas um dia normal de escola.
Portanto, querido Mais-Que-Tudo, conforme ficou prometido num passeio de barco no rio Sena, Paris é para repetir, de preferência anualmente, nos próximos 50 anos ( sim, eu faço questão de viver até aos 100 anos). E, já agora, obrigada por segurares a minha mão durante os voos : isso fez toda a diferença nos meus níveis de ansiedade.
Ficam as fotos, depois digam-me o que acharam dos looks (lembrem-se que levei apenas uma mala de cabine, do tamanho de uma caixa de sapatos, mas chegou á vontade, sem dramas : até eu fiquei impressionada).
Xi –❤️!
Isabel


#English




I read once that Paris exists to remind us that our dreams are real.
I must agree and say that never a random quote meant so much to me.
Our days in Paris were so intense that it feels like we spent more than a week there and I came with the belief that, in another life, I was parisian.
Unfortunately I can’t explain very well what kind of feeling is this, but I will give it a try.
It’s the feeling that your heart belongs to a place because when you discover the most adorable places in the city they look familiar to you or because you can spend hours in a beautiful garden, forgetting the time, just watching people passing by because you feel at home.  It’s an overwhelming feeling when  you see, for the first time, the Louvre ( that almost made me cry with the emotion) or just because you had lucky enough to watch the perfect sunset over the Alexander III Bridge.
My enchantment with Paris is so old ( I think I love Paris since I was a little girl) but there was always something that prevents us to schedule this trip.
So, when I turned 40, I decided that this trip would be a great chance to test myself and face my two biggest fears:  
  1. Travel without my kids: it was the first time that we left the country without them (they didn’t stay “home alone”, ok?!) ;
  2.  Fear of flying: try to overcome this uncontrolled and incomprehensible fear I have of flying.
The fear of flying is still here but it will never stop me again of going where I want to go because my desire to travel is bigger than my fear to fly (but my levels of anxiety don’t feel the same when I’m on a airplane…); on the other hand, our boys didn’t miss us (ungrateful kids…) and they will not need therapy (as I thought…) for being abandoned by their parents…
So, dear boo, don’t forget the promise you made me, in a boat , on the Seine : Paris is to repeat every single year for the next 50 years ( yes, I will live till I’m 100 years old), as long you hold my hand during the flight ( thanks for that, it made all the difference ).
I’m sharing these photos with you,  hope you like them as I do and let me know what do you think about my looks ( do I look parisian or what?!).
Love,
Isabel















































































Leather jacket, Sacoor
Jeans, Zara
Scarf, Parfois
Bag, Mango
Sneackers, Springfield
Hat, Stradivarius
Black dress, Mademoiselle R @La Redoute
Cardigan, MO
Collants, Calzedonia
Socks, Stradivarius
Black flat shoes, Zara
White silk pants, Laura Clement @La Redoute
Silk blouse, Tommy Hilfiger
Knit Sweater, Mango
Plaid scarf, Fashion&Chic by Rutekatarina16
Denim shirt, Zara
Pleated skirt, Zara
Animal print flat shoes, Zara
Sunglasses, Missoni

6 comentários:

  1. Hey lovely Isabel,
    I absolutely love this post! I love that you really poured your heart here, I love such touching posts. Girl, you definitely look Parisian. I love that you look so natural and not trying hard - just naturally, effortlessly gorgeous, trendy chic! Love you on all the photos! As for the T's - boys will be boys, I bet they missed you really but didn't want to show feelings ;-) And fear of flying is so common, you'll get there someday. Glad that you overcome it and were able to fly. For me, it's always going to places where there might be snakes, those scare me like hell. Anyway my beautiful, enjoy your evening. I'm off to a chic rest with hubby soon. Bisous xxxx

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dear Marie, I'm so happy that you liked the post. It's always hard for me to open up, but it's getting easier...
      But when I wrote this post I was so amazed with the experience that it flowed with no difficulty.
      Paris is just what i expected, I felt like I was at home, I can't wait to go back!
      Thanks for the love, you always make me feel good with your sweet comments!

      Love,

      Isabel

      PS : hope you had the best time with hubby :)!

      Eliminar
  2. Este comentário foi removido pelo autor.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. We always feel comfortable when we speak the truth and from the heart. Stay as sweet as you are :)
      We had a brilliant time, thank you so much.
      Hugs x

      Eliminar
  3. Dear Isabel, I know so very well the feeling you're just describing here! I feel that every time I visit Paris and although I'm there quite often it never stops feeling that way. And as long as he holds your hand during the flight you can fly wherever you want sweetie! :) That is so cute. And as for your looks, you look like you totally belong in that city! You're adorable!
    Thanks for a great post that made me miss Paris even more (although I'm going again in January, haha).

    Love,
    Thomas

    http://www.thomasfalkenstedt.com/2016/11/04/the-art-of-being-grateful/

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. My dearest, you always get it! That's a feeling that it's hard to describe but it's easy to understand to those who feel the same.
      As long he holds my hand it will be easier for me but it's always a challenge for myself to make the decision to board a plane.
      I'm so jealous of you!!! You are going again on January!!! Can't wait to live it through your eyes sweetie!
      Thank you so much for your comment, you are trully special! Keep the good work on your blog, the best one around!

      Love,

      Isabel.


      Eliminar