sábado, 1 de outubro de 2016

Ageless





Eu sempre pensei em mim como uma pessoa sem idade porque, esse factor, sempre foi irrelevante para determinar a forma como me visto e como escolho, em geral, a roupa que uso.
Portanto, para mim é um mistério entender de onde surgiu este complexo da idade que se tem vindo a apoderar de mim.
Há medida que os dias passam, e a data se aproxima, sinto um frenesim interior inexplicável. 
Eu sei que todos dizem que a idade não interessa nada, que o que conta é que parece que tenho 30, que estou muito bem e que ninguém diria que, mais dia menos dia, vou entrar nos "entas"... obrigada amigas, mas a verdade é que os 30 já passaram e não voltam mais.

Mas então porquê este nervosismo?!
Porque toda a gente sabe que existe efectivamente um desvalor associado ao facto de já se ter uma certa idade. Teoricamente deixamos de ser válidos para muitas coisas e temos de ser melhores, todos os dias, do que aqueles que chegaram ontem ao mercado de trabalho.
Há, de facto, um "prazo de validade" que se está a esgotar : para se ter certos comportamentos, para se usar certas roupas, ou seja, para a forma como é aceitável "ser" a partir de uma certa idade.
Isto é cada vez menos assim mas, a verdade, é que isto ainda existe e ( sempre!) muito mais em relação ás mulheres.

Bem, eu assumo que não estou preparada para os 40. Mas não é pelo "prazo de validade" estar a chegar ao fim, acreditem que não.
É porque sinto o tempo a escoar-se entre os dedos, a sentir que tudo acontece muito rapidamente ( parece que ainda ontem era o início do verão e agora já estamos quase no natal...), os miúdos estão a crescer rápido demais ( onde estão os meus bebés?!) e isso assusta-me.

Mas, apesar disso, o que podem já ficar a saber é que nada vai mudar.

Eu vou continuar a ser a minha melhor amiga porque adoro passar tempo comigo ( sempre gostei...), vou continuar a cuidar de mim como se não houvesse amanhã ( para tentar contrariar a gravidade ...) e vou continuar a ser a melhor amiga das minhas amigas.
Vou continuar a amá-lo com toda a minha alma e o meu coração, vou ser sempre a melhor mãe que conseguir ( eles dizem que sou a melhor do mundo mas eu sei que não sou: esse lugar é da minha mãe e de mais ninguém).

Ou seja, na prática, vou ter 40 mas isso não vai passar de um número porque, eu acredito que vou ser sempre uma miúda de 18 anos, que tanto usa jeans rasgados como um vestido preto ultra elegante, que tanto calça tenis como usa saltos altos, que gosta de gelados do MacDonald 's mas que também gosta de ir ao Cantinho do Avillez, que ri alto mas que, na maior parte das vezes, só observa os outros. E que, mesmo quando tiver 80 anos, vai continuar a ser loira, vai continuar a ter mais sapatos do que devia e a colecionar carteiras que custam os olhos da cara.

Portanto, eu sei que toda esta maluquice vai passar ( acreditem que sei, eu já me conheço há quase 40 anos...:) 
Vou ficar em baixo por uns dias, vou querer comer o bolo de aniversário todo sozinha ( e talvez mais dois pacotes de M&M's...) mas depois, como sempre, a Isabel-descomplicada-que-há-em-mim vai aparecer e vai dizer :" vamos lá voltar a ser gira, e vamos mas é comprar aqueles sapatos que não te saem da cabeça desde há duas semanas!"
E tudo volta á normalidade.

Desculpem lá o desabafo mas são coisas da idade.


Xi-❤️!

Isabel





#English




I always thought of myself as ageless because this factor has always been irrelevant to determine the way I dress and how I choose, in general, the clothes I wear.
So, for me, it is a mystery to understand where did this age complex came from.

As the days are going by, and the date approaches, I feel an inexplicable inner frenzy.
I know that everyone says that age does not matter at all, what counts is that I appear to be 30 and  that no one would say that, sooner or later, I will be 40 ... thank you friends, but the truth is that the 30's are ( almost) gone and they will never return.

But then why this nervousness ?!
Because everyone knows that indeed there is a sanction linked to the fact that you have a certain age. Theoretically, you are not so valid anymore to achive many things and you have to be better, every day, than those who came yesterday to the labor market.
There's an "expiration date" that is coming to an end to do several things, to behave in a certain way, to wear some kind of clothes, i.e. "to be" the way that is aceptable to live from some age on. Of course that this mentality is changing but it's still alive especially regarding to women.

Well, I assume that I am not prepared to be 40 and belive me when I say that it´s not because of the "expiration date".
It´s because I can feel the time flowing between my fingers, I feel that everything is happening too fast ( it feels like yesterday was the beggining of summer and now Christmas is just around the corner...), my kids are growing every day so quickly ( sometimes I ask myself where are my babies...) and it scares me.

But, despite of all of these thoughts, what you can be sure is that it will not change me.

I will continue to be my best friend because I love spending time with myself ( I always did...), I will continue to take care of me like there's no tomorrow ( always trying to fight gravity ...) and I will always be the BFF of my friends.
I will love my boo with all my heart and soul ( because he's the one and, no matter what, he will always be...) and I will always be the best mother I can be (they say I'm the best  mummy in the world but I know that's not true: that place belongs to my Mum!).

That said, I'll be 40 and it will not change a thing because,  I know I can wear  ripped jeans or an ultra elegant black dress, I can wear sneackers and high heels, I can love MacDonald's Macflurrys but I also like to go to a fancy restaurant.
I can be the girl who laugh out loud but also the girl who, in most of the times, only observes the others.
And I will be ( for sure!) the girl that, even when she's 80 years old ,will continue to be blonde, will continue to have more shoes than she should and will still collecting expensive bags that ruins the Visa plafond.

So, I know that all this craziness will pass (believe me, I already know me for almost 40 years ... :)
I know I'll stay down for a few days, I'll try to eat by myself the whole birthday cake (and maybe two packets of M & M's ...) but then, as always, the Uncomplicated- Isabel-in-me will appear and will tell: " let´s be cute again and let´s buy those shoes that won't leave your head for the past two weeks!"
And everything returns to normal.

Sorry for the outburst but, you know!, these are things of aging.

Love you all,

Isabel











16 comentários:

  1. Nunca diria que ias entrar nos 'entas'! E percebo perfeitamente o que queres dizer com as tais expectativas de comportamento e indumentária que, infelizmente, ainda estão tão presentes... Tive um grande exemplo bem próximo de alguém que, mesmo com 'muita idade' se sentia jovem e, sempre cheia de estilo e classe, não se vestia de acordo com a idade que tinha. Vestia-se muito melhor do que qualquer pessoa na casa dos 70 e mesmo mais novos. Provavelmente por isso continuo a achar que a idade não importa. Importa sim como nos sentimos. Olhando para as tuas fotos a única coisa que vejo é uma pessoa com um estilo irrepreensível e com um ar super feliz (claramente um caso de almost 40 and fabulous). Espero que passes um aniversario fantástico, com tudo aquilo a que tens direito querida Isabel! Um grande beijinho <3

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Querida Filipa, és sempre certeira na forma como interpretas as situações :)és super sensível e isso faz de ti alguém muito especial. Não é a toa que és uma grande fonte de inspiração!
      Obrigada pelo teu comentário, continua a ser única como és e podes crer que me fizeste sentir melhor ( porque percebeste tudo tão bem!)
      Um grande beijinho,
      Isabel

      Eliminar
  2. This "age does not matter at all" it's true and it should be like that.
    Don't stress about your 30's, darling. Trust me, I can't wait those years. Why? Yes I love and I enjoy in my age (24) but I belive that women in their 30's become more powerful more confident and we are more wiser that in our 20's. So embrace your 30's darling, enjoy! Every age brings you something special!

    Lots of love!! <3

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you so much for your comment dear Zana! You are so darling but I have to embrace my 40's darling :) I'm about to be 40 and it's not really about the age ( ok, maybe a litlle bit...)but it's more about how i feel about the time passing so fast...it really scares me.
      Anyway, keep posting your fabulous thoughts on your blog, you're doing such a great work!
      Love you,

      Isabel

      Eliminar
  3. It's true that time going fast can seem scary.. but you absolutely shouldn't worry about your age, you look amazing and you can rock ANY style you want! xx

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you so much Milla! You are too kind and also beautiful, flawless and so many more good adjectives :)
      Thank you again for taking your time to write such encouraging words!
      It means a lot!
      Love,

      Isabel

      Eliminar
  4. Oh sweetest Isabel... I'm a hell of a lot older than I look too (you definitely don't look 40) and I couldn't care less that I'm not supposed to wear ripped jeans or whatever. I'm saying f*ck conventions and be the lovely, beautiful and amazing Isabel I know!
    Lots of love,
    Thomas

    http://thomasfalkenstedt.com

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dear Thomas, you're really special,you know?! You made me laugh out loud(again!). I maybe belive I don't look like 40 but it's about to happen and it is making me think about so many things...
      It really isn't about what the others think about what I do or wear ( I really don't give a damn...) it's just about accepting that time is going too fast...
      Thank you for taking your time to share your loving thoughts with me, you always make my day!
      Love,

      Isabel

      Eliminar
  5. Hello my darling,
    I finally made it to the active blogging scene as well instead of only reading. BUT first things first and that means checkin' on all blogs from my fellow Instagram family I don't want to miss <3 YOUR BLOG looks just as gorgeous as you, really love its design!! Really appreciate you take the time to actually write in both Portoguese and English, for the moment I am publishing in German but I integrated a translate feature so you all can read my posts too :) I am looking forward to keeping up with you now also live on the blog!! Sending love xxx

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. OHHH Dear Sam! I'm more than pleased to see you around here!! Thank you so much for your kind words, you are the sweetest always!
      I will follow your blog for sure, can't wait to read it!
      Sending you lots of love,

      Isabel

      Eliminar
  6. You look great in those clothes :)

    www.meouilace.blogspot.com

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Gracias my dear! I'm really glad to know you like it !
      Keep the good work, your blog is amazing!
      Love,

      Isabel

      Eliminar
  7. Hi Isabel,
    No way, you don't look it! When is your big day? I turned 40 last year. Its not so bad at all. It feels liberating. You stop caring about silly things and do what pleases you more, which also counts because as much as you love your Boo and your T's, you are also a Being in this world, born alone - to survive, just like the rest of the beings. I wish you a fantastic day. PS. Go away if you can :-) I went to Venice, it was awesome! Bisous x
    Marie

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dear Marie!!! First of all : I was missing you so much!
      Hope you're doing fine and I can't wait for you to go back to IG ( when?).
      Thank you for passing by, I loved your comment! You are always so kind and special and at same time so wise. Of course I will embrace my 40 :) The truth is that most of the time I forget about my age and act like if I was 20 :)
      PS : My day is October 20th

      Lots os love,

      Isabel

      Eliminar
  8. Hello Isabel,
    Thats sweet of you. I miss your posts on IG too but it got too much for me. I still run my blog, it's my little corner where I can expressing myself. You are welcome to visit anytime www.marielivelovelaugh.com
    I will think of you on your big day. It is not too far away. I hope your Boo and the T's will spoil you rotten! And mine is on 5th Nov.
    Biosus and lots of love.
    Marie xoxo

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. My sweet Marie, I had an amazing Bday!!!
      My T's and Boo made it so special, I'm such a lucky girl:)
      I think my Boo was reading your last comment because we´re off to Paris next week!!!
      I will think of you on your birthday, it´s not too far away too.
      i will keep missing you on IG but I totally understand you : sometimes it's too much and it makes me do the same.
      I'm following your blog so we can keep in touch!

      Lots of love,

      Isabel XOXO

      Eliminar