terça-feira, 6 de setembro de 2016

O que é que vos inspira?

A minha resposta a esta pergunta é um verdadeiro clichê : o que me inspira são as pessoas. 
A verdade é que há pessoas que me inspiram pela positiva e até me chegam a influenciar; outras simplesmente inspiram-me a nunca querer ser como elas. 
O que é bom é ter esta consciência e saber fazer esta distinção: não há nada como ter a certeza daquilo que NÃO queremos ser.
Pois bem, eu não vou dissertar acerca das boas pessoas e das más, quero mesmo é saber tudo sobre as vossas fontes de inspiração em termos de estilo e de moda.
A minha principal fonte de inspiração são, como disse, as pessoas. Mas não só. 
"Sim, mas quem e o quê?!", perguntam vocês! 
" Queremos nomes !!!", gritam logo a seguir.

Cá vai :


1- Olivia Palermo ( the one and only...) 

Se me permitissem ter acesso imediato e ilimitado ao closet de alguém, do mundo inteiro, ( até estou com o coração aos saltos...) responderia, sem pestanejar : quero tudo da Olivia Palermo.
Eu nunca vi esta alma a errar ( e algo me diz que nunca vou ver...).Toda ela emana estilo, um bom gosto aristocrático, tem allure, sabe coordenar com classe, e como ninguém, num mesmo look uma peça da Zara com Chanel ou YSL. 
Sabe criar sem copiar, é uma verdadeira trendsetter.










2 - Instagram

Existem outras pessoas, não tão mediáticas, mas com um estilo irrepreensível que também me inspiram e me fazem ficar em pulgas por ver um novo post delas no Instagram: é obrigatório verem as contas de Melotones ,Theoliviasway, Thestylemartini, Biancamelb e Dissectingthelook.
Sou fã absoluta das 5, adoro o estilo delas embora sejam todos muito diferentes e, por isso, também me inspirem de maneiras bem distintas.
Em geral, o Instagram é uma boa fonte de inspiração: existem tantas boas contas, tantas pessoas anónimas com um estilo tão perfeito. É mesmo um prazer descobrir algumas delas.

3- Revistas de moda

Assino uma ( Elle), e recebo-a mensalmente, mas compro sempre pelo menos mais uma, geralmente a Vogue.
Leio e releio até quase saber de cor os artigos. Adoro os editoriais de moda. Imagino, se fosse eu a escolher, qual a peça de roupa que acrescentaria aqui ou ali...enfim, é um passatempo como outro qualquer ( alguns fazem jogging outros imaginam editoriais de moda alternativos aos que os profissionais fazem...). 

4 - Sites das "marcas de sempre" e daquelas que nos fazem sonhar ( The DreamTeam)

Ora, quando digo marcas de sempre refiro-me a  Zara, Mango, Massimo Dutti, Uterque. Gosto muito destas marcas, têm preços muito acessíveis mas adoro muito ( mesmo muito) a Uterque : está um patamar acima das outras três porque tem pormenores que a diferencia tanto na qualidade como no estilo.

Outro campeonato é quando falo em sites para sonhar ( para comprar é mais difícil...). 
Para mim, servem para comprar ocasionalmente mas essenciamente para ir buscar inspiração para conjugar cores, materiais, tirar ideias e ir acrescentando peças á wish list  ( que tenho em cada uma) para estas estarem prontinhas mal ganhe o jackpot do Euromilhões.
Estou a falar de Net-a-Porter , Farfectch ou da mais acessível TheOutnet.


E é assim. Não tenho fórmulas mágicas apenas sou super observadora.
Estas são, para mim, fontes inesgotáveis de inspiração mas também de aprendizagem.
Há sempre algo novo á distância de um clique ou do folhear de uma página, não concordam? 

Agora é a vossa vez. Quais são as vossas principais fontes de inspiração? Quero saber tudo!

Xi - ❤️

Isabel



# English

What inspires you?


The answer to this question is a true cliché : what inspires me is people.
The truth is that there are people who inspire me in a positive way and come to influence  me; others, simply inspire me to never be like them. What is good is to have this awareness and knowledge to make this distinction : there is nothing better than be sure of what you do NOT want to be.
Well, I will not lecture about good people and bad people.
What I want to know is everything about your sources of inspiration in terms of style and fashion .
My main source of inspiration is, as I said , people . But, not only.
" Yes, but who and what else!? " You ask.
"We want names!!!," you yell right after!

Ok, here it goes :


1- Olivia Palermo (the one and only ...)

If I was allowed to have immediate and unlimited access to someone's closet, in the whole world, (heart pounding so fast right now...) I would answer without hesitation: Olivia Palermo.
I've never seen this lady go wrong (and something tells me that I'll never see ...).
She exudes style,  good taste, she has allure and knows how to mix and match, like no one else does,  Zara with Chanel or YSL.
She knows how to create without copying, she is a real trendsetter. 









2 - Instagram

There are others, not as media, but with an impeccable style that also inspire and make me stay in fleas to see a new post on their Instagram account and these are a must follow :   Melotones , Theoliviasway, Thestylemartini, Biancamelb and Dissectingthelook.
I am an absolute fan of these fab 5, I love their style although they are all very different, and it also inspired me in quite different ways.
Overall, Instagram is a good source of inspiration: there are so many good accounts, many anonymous people with such a perfect style. It is a pleasure to discover some of them.

3- Fashion Magazines

I sign one ( Elle ) , and receive it monthly, but always buy at least one more, usually Vogue.
I read and reread until almost know by heart the articles.
I love the fashion editorials . I wonder , if it was in my hands, what piece of clothing I would add here and there ... well , it's a hobby like any other ( some people do jogging, others imagine alternative editorial fashion -  although they're made by professionals... ) .

4 - Sites of the "everyday brands" and the "dreamy team" 

Well, when I say everyday brands I'm talking about  Zara , Mango , Massimo Dutti , Uterqüe. I absolutely love Uterque, and I think it is a higher standard regular brand, because their clothes always have a detail that makes the difference. They are not as "massive" as the other 3 brands but we still can afford it ( that's why I love it so much!). 

Another championship is when I say "dreamy team" : I mean sites to dream about  ( and to buy eventually... ) and to get inspiration for mixing colors, materials,  and adding pieces in our wish list so it can be ready when the day comes ( aka, when I win Euromillions' jackpot).
I'm talking about Net-a -Porter , Farfetch and TheOutnet.


These are an inexhaustible source of inspiration but also of learning .
What are yours ? Feel free to share if you want. I'd love to know all about it!

Love,
Isabel

8 comentários:

  1. Respostas
    1. É quase impossível não achar! Ela tem mesmo um estilo fantástico!
      Obrigada pelo teu comentário!
      Isabel

      Eliminar
  2. I also get huge inspiration from following other people such as yourself on Instagram and by reading their blogs. I also find inspiration just by sitting at at café on any street in Stockholm and just watching the beautiful people passing by. Then I do just as you do. I mix and match just to my taste and don't care about what in right now.
    Thanks for a great post sweetie!
    xoxo
    Thomas

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you so much Thomas!
      You are a great blogger and your sense of style is amazing.
      I'm so glad we have something in commun :)you get it right : get inspired but do it your own way, right?!

      Thanks again for your support!

      Love,

      Isabel

      Eliminar
  3. Respostas
    1. So, this Fall you must be on heaven! There's velvet everywhere!!!
      Thank you so much fou your comment, you are lovely!

      Love,

      Isabel.

      Eliminar
  4. great post, so much good inspo!

    xx Melis
    http://fashionmews.com

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you Melis! You are such a great inspo for me! Love your style and I would love to take a tour on your closet ( not just Olivia's...).
      Thank you for your comment, it means a lot!
      Love,

      Isabel

      Eliminar