terça-feira, 13 de setembro de 2016

A transitar para o Outono ( mas sem pressa...)




Por muito que me custe a aceitar, o verão está a chegar ao fim.
Eu, que sou a verdadeira fã dos dias de calor, fico sempre de rastos mal me começo a aperceber que os dias estão mais pequenos, o sol já não está tão quente e as manhãs e os fins de dia já são mais fresquinhos.
Assim, de maneira a não acabar já com o verão mas já a acreditar que isto não vai durar para sempre, tenho a peça certa para nos animar. 
E ela está aqui.
É perfeito para estes dias que começam fresquinhos, ao almoço está um calor de verão e depois, ao fim do dia, já estamos outra vez com a temperatura mais baixa.
Adoro e tenho-o usado de todas as formas : com jeans ( ADORO!) mas também com num look mais formal para o trabalho.
É uma aposta ganha em termos de versatilidade e foi por aí que ganhou o meu coracão.
Já não é uma surpresa onde o podem encontrar. A SHEIN está cada vez mais a tornar-se a minha nova Zara : é onde encontro as tendências, mas também os básicos, e alguns must have ao melhor preço.
Adoro e recomendo o serviço.
Espero que gostem da forma que o conjuguei, em camadas brancas e com os calções de ganga.
Eu adoro este look, acho mesmo que era capaz de o usar on repeat por dias seguidos.
Ok, eu confesso que ando muito um bocado obcecada com este colete branco, estou continuamente a criar looks com ele na minha cabeça e, modéstia á parte, cada um melhor que o outro...
De qualquer forma, o que eu gostava também de saber ( para além da vossa opinião acerca deste look) é qual a vossa peça favorita para fazerem uma transição soft do Verão para o Outono.
Portanto, se quiserem, deixem nos comentários as vossas opiniões e sugestões, vão ser de grande ajuda! 

Xi-❤️,
Isabel




#English


Doing the transition for Fall ( but in a very slow way...)





As much it costs me to accept, Summer is coming to an end. 
As I am a true lover of hot days, it's hard for me to realize that the days are smaller, the sun is not so hot and the mornings, as the evenings, are getting colder.
So, in order to don't give up yet from summer, but having to believe that it will not last forever, I have the right piece to cheer us up.
And you can find it here.
It is perfect for those days with cooler mornings, but at lunch it seems to be an hot summer day again and then, in the evening, we are just how we started the day: with cooler weather.
I love it and I have been wearing it in all ways: with jeans (LOVE!) but also with a more formal look for work. 
It is a safe bet in terms of versatility and that's where it won my heart.
It's no big surprise where you can find it: Shein is increasingly becoming my new Zara. It's  where I can  find trends, but also basics and some must haves at the best price. I love the service and recommend it.
I hope you enjoy the way I wear it for a casual day, with all the white layers and the denim shorts.
I think I could wear this look every single day. Ok, I must confess that I'm feeling a bit obsessed with this white sleeveless blazer : I keep doing in my head several possible looks... ( and they are all fab!)
Anyway, besides knowing your opinion about my look, what I would love to know either is what's your favorite piece to make a soft transition from Summer to Autumn.
If you are in the mood to answer all of these, please comment bellow, I will be delighted to know all your thoughts!
Love,
Isabel





























Colete/ Sleeveless Blazer, SHEIN
Tops, Zara
Denim shorts, Pull & Bear
Sapatos/Shoes, Cortefiel 
Óculos sol/ Sunglasses , Michael Kors 
Bucket bag, Lacoste
Pulseira pele / Leather bracelet , Purificación Garcia
Pulseira metal / Metal bracelet, MO

4 comentários:

  1. First of all, I love this look Isabel! Looks comfy but chic and stylish!
    Loved this post too, though I am so happy for fall and witner (finally). I can't handle this hot weather anymore.
    Lots of love,

    Zana :)

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you so much Zana! It means the world !!!
      I'm just the opposite of you : i love hot days and hot weather.
      but at the same time I'm looking foward for Fall because there are so many good fashion colletions :)

      Love,

      Isabel

      Eliminar
  2. Love the whole outfit ! Really nice post ! ❤️

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Thank you darling!
      You are just too lovely :)

      Love,

      Isabel

      Eliminar